زیبایی شناسی قاب سیمی در مبلمان

دنیای مدل‌سازی سه‌بعدی برخی از مفاهیم طراحی انقلابی را به وجود آورده است، اما تعدادی از مبلمان‌های سری Lines از نظر بصری چشمگیر و از نظر مفهومی جذاب هستند.

به گزارش گالری آنلاین، سری Lines که توسط طراحان Wei Jingye و Wu Wenhao ساخته شده است، مفهوم اصلی یک قاب سیمی - یک عنصر اساسی در مدل‌سازی سه بعدی - را به جلوه‌ای فیزیکی در قالب قطعات مبلمان ظریف و مینیمال تبدیل می‌کند.

یک قاب سیمی در مدل‌سازی سه‌بعدی، اساسی‌ترین، سبک‌ترین و ساده ترین نمایش بصری یک شئ را نشان می‌دهد. این یک مدل سه بعدی اسکلتی است که در آن فقط خطوط و رئوس نمایش داده می شوند. طراحان به طرز زیبایی این مفهوم را به مبلمان منتقل کردند و در نتیجه قطعاتی را به وجود آوردند که ترکیبی از زیبایی و سبکی، و همچنین استحکام ساختاری را نشان می دهد.

سری Lines شامل یک میز کار، یک صندلی، و یک چراغ چند منظوره است که به عنوان جای کتاب نیز کاربرد دارد. جنبه متمایز این قطعات در ساخت آنها نهفته است: پیوندی هماهنگ از ورقه‌های چوبی و تیرک‌ها با قاب‌های فلزی پیچیده در هم. این قاب‌های سیمی بدون استفاده از مواد معمولی مرتبط با مبلمان سنتی به مبلمان شکل قطعی آن را می‌دهند. این قطعات علیرغم ساختار به ظاهر ظریفی که دارند، برای تحمل وزن کارهای روزمره انسان طراحی شده اند.

به طور جداگانه، هر قطعه از سری خطوط به عنوان یک اثر هنری ایستاده است. با این حال، هنگامی که به طور منسجم به عنوان بخشی از یک واحد دکور مورد استفاده قرار می گیرند، در مجموع زیبایی منحصر به فردی را به فضای داخلی می آورند. این طراحی به‌طور یکپارچه گرمای سنتی چوب را با جذابیت مدرن و مینیمالیستی طرح‌های سیمی ادغام می‌کند و منجر به ساخت سبکی می‌شود که می‌توان آن را به‌عنوان هم‌زمان روستایی و آوانگارد توصیف کرد.

logo-samandehi