نگاهی بر سه سالانه معماری شارجه

استفاده از 1425 لاستیک دور ریخته شد توسط WallMakers بر روی مقابله با نگرانی های جهانی زباله از طریق استفاده مجدد از مواد تمرکز دارد.


به گزارش گالری آنلاین، این غرفه که تا 10 مارس 2024 در سه سالانه معماری شارجه نمایش داده می شود، مطابق با موضوع رویداد، زیبایی ناپایداری: معماری سازگاری، مقدار قابل توجهی از زباله های روزانه و پتانسیل تبدیل این مواد به فضاهای زندگی کاربردی را نشان می دهد. این غرفه که شامل 1425 لاستیک دور ریخته شده است، مقیاس حیرت‌انگیز زباله‌های تولید شده توسط انسان را روشن می‌کند. تقریباً 684،931 لاستیک در روز، این مقدار در سراسر جهان تنها در یک قدم زدن کوتاه سه دقیقه‌ای در گذرگاه دور ریخته می‌شود. این ساختار لاستیک‌هایی را که از تأسیسات زباله شارجه منشأ می‌گیرند، تغییر کاربری می‌دهد، و آنها را با ماسه‌های بیابانی فراوان محلی که اغلب در ساخت‌وساز نادیده گرفته می‌شود، جفت می‌کند.

این غرفه دوام و قابلیت اطمینان این مواد را با استفاده خلاقانه از گچ گل نشان می دهد و در میان کمبود فعلی منابع ساختمانی، جایگزین مناسبی را ارائه می دهد. ادغام این مواد منجر به شکل اصلاح شده ای از بنایی می شود که نه تنها نماد تعهد به استفاده مجدد از منابع دور ریخته شده است، بلکه یک فضای داخلی عایق حرارتی را تضمین می کند و فضای خنک تری را در محیط بیابان فراهم می کند. طراحی WallMakers پتانسیل ایجاد ساختمان‌ها در مناطق خشک را با استفاده از مواد محلی موجود که به طور طبیعی دما را تنظیم می‌کنند، نشان می‌دهد و رویکرد ساخت و ساز پایدار را برجسته می‌کند که نیاز به سیستم‌های خنک‌کننده فعال را حذف می‌کند.


logo-samandehi