اتمام نمای ساختمان Masaryčka در پراگ

ساختمان Masaryčka، شاهکاری از معماران زاها حدید، برای نوسازی منظر شهری پابرجا ایستاده است.


به گزارش گالری آنلاین، این مجتمع اداری -تجاری با وسعت 28000 متر مربع، شامل هفت طبقه در بخش شرقی و نه طبقه در انتهای غربی است که بخش خصوصی در حال رشد را نیز در عین پیروی از الگوهای کاری معاصر، در خود جای می‌دهد. یکی از ویژگی های اساسی در طراحی Masaryčka ادغام آن با نوسازی ایستگاه راه آهن تاریخی Masaryk توسط راه آهن چکسلواکی است. حاصل این تلاش مشترک، میدان عمومی جدیدی است که بخشی از آن در بالای خطوط راه آهن قرار گرفته است که امکان دسترسی به سکوهای زیرین و ایجاد مسیرهای عابر پیاده بین Florenc و Hybernská را در دو طرف ایستگاه فراهم می کند. انتظار می رود این پروژه که نمای آن در حال حاضر تکمیل شده است در سال 2026 افتتاح شود.

این طرح با الهام از «شهر طلایی 100 مناره»، در نمای ساختمان از پره های خارجی برای سایبان های خورشیدی استفاده کرده است و تعامل بی‌نظیری از عناصر افقی و عمودی به خصوص در نمای غربی ساختمان ایجاد کرده است که مشرف به مناره‌های شهر قدیمی است.

این ساختمان دارای نمای دو جداره جهت استفاده بهینه از نور طبیعی، تراس‌هایی با دسترسی مستقیم به فضاهای بیرونی و روف‌گاردن‌ های عمومی با چشم‌اندازی کامل از شهرو همچنین مجهز به سیستم های مدیریت هوشمند جهت نظارت و کنترل شرایط محیطی و در نتیجه کاهش مصرف انرژی است.

کاشت گونه‌های محلی و آبیاری آنها با آب باران جمع آوری شده، تبدیل خیابان Na Florenci به بلواری پردرخت، و اجرای سیستم‌های کم جریان و بازیافت آب خاکستری نیز به خنک سازی محیط، تصفیه هوا و کاهش مصرف آب کمک می‌کند.


logo-samandehi