غرفه عربستان سعودی در اکسپو 2025 اوزاکا

شرکت Foster + Partners برای طراحی غرفه پادشاهی عربستان سعودی برای اکسپو 2025 اوزاکا انتخاب شده است.


به گزارش گالری آنلاین، این غرفه که در اسکله یومهشیما واقع شده است، با هدف تداعی ماهیت شهرهای عربستان سعودی و در عین حال ارائه یک تجربه فضایی جذاب طراحی میشود. به طور کلی، هدف این طراحی این است که بازدیدکنندگان را از طریق عناصر سمعی و بصری غوطه ور کند و به آنها نگاهی اجمالی به شگفتی های عربستان سعودی بدهد.

با استفاده از شبیه‌سازی‌های دینامیک سیالات محاسباتی، ساختار غرفه با الهام از اشکال ارگانیک روستاهای سنتی عربستان توسعه داده شد. در طول ماه های گرم تابستان، این استراتژی به جریان بادهای خنک غربی در خیابان های شهر کمک می کند. علاوه بر این، در ماه‌های آرام‌تر فروردین و مهر، حیاط کاشته شده به عنوان بادگیر عمل می‌کند و غرفه را از بادهای شدید شمال محافظت می‌کند.

بازدیدکنندگان می توانند از طریق یک محوطه سرسبز پوشیده از گیاهان عربستان سعودی به غرفه برسند. صحن عربستان منطقه مرکزی مورد علاقه است و در طول مسیر به آن می رسید. در طول روز، این منطقه برای دوره های آرام انعکاس استفاده می شود، در حالی که در شب، به عنوان مکانی برای فعالیت ها و اجرای موسیقی عمل می کند. در واقع، بازدیدکنندگان از طریق تنظیمات فراگیر که دقیقاً با مشارکت Squint/Opera و 59 Productions در امتداد مسیرهای اکتشافی شبیه به یک "دهکده" ساخته شده اند، هدایت می شوند.


logo-samandehi