بازسازی روابط انسان و زمین در هنرزمین

در میان چشم‌انداز آرام توگا، ژاپن، یوشیدا یک پروژه هنر زمین خلق کرده است که طبیعت و وجود انسان را پیوند می‌دهد.


به گزارش گالری آنلاین، این پروژه که توسط HAJIME YOSHIDA ARCHITECTURE انجام شده است، در محل تلاقی یک کوه و رودخانه قرار دارد و زمین را با یک شکاف عمیق و باریک برش می دهد.

رنگ قرمز پر جنب و جوش آن به شدت با رنگ های خاکی که آن را احاطه کرده اند، تضاد دارد. شکل هندسی جسورانه آن حس نظم را به سایت القا می کند، جایی که قبلا هیچ عنصر فیزیکی منظمی وجود نداشته است. به نوعی این اثر ناظران را به آرامی دعوت می کند تا در آغوش مادر زمین فرو روند. معماران خاطرنشان می کنند: «این فضای منظره ای است که روابط جدید با زمین و زندگی آن را بازسازی می کند».

به گفته HAJIME YOSHIDA ARCHITECTURE، زندگی یک رقص همزیستی بین زمین و ساکنان آن است - که استودیو به دنبال آن است که با آثار هنرزمین این موضوع را قابل لمس کند.

این چیدمان با فرم ظریف و در عین حال پررنگ، بینندگان را دعوت می‌کند تا در ارتباط خود با زمین تجدید نظر کنند و از آن‌ها می‌خواهد انرژی و قدرت آن را در آغوش بگیرند. این پروژه با کاوش در زیر زمین، چشم اندازی متفاوت از شبکه پیچیده زندگی را آشکار می کند. از طریق فرود آمدن به دهانه زمین، تماشاگران ترغیب می شوند تا با جوهره مادر زمین روبرو شوند، موجودی که اغلب زیر پای ما پنهان می شود. این تجربه به عنوان یادآوری قدرتمند از نیروهای حفظ کننده زندگی است که در زیر سطح جریان دارند - قلمرویی از انرژی، قدرت و مهربانی.


logo-samandehi