پوسته مشبک به نمای بتنی مرکز هنری بافت میدهد

مرکز هنری جیم تامپسون، طراحی شده توسط طراحی کوآ، خیابانی باریک در مرکز بانکوک را اشغال می‌کند و یک پارکینگ روباز اصلی را در مجاورت موزه خانه جیم تامپسون تغییر می‌دهد.

به گزارش گالری آنلاین، این پروژه شامل ادغام یک ساختار L شکل جدید با یک ساختمان موجود است که حیاطی مشرف به سقف‌های سفالی خانه تاریخی جیم تامپسون را تشکیل می‌دهد. این مرکز با وسعت 3800 متر مربع، آرزوی تبدیل شدن به یک مرکز هنری و فرهنگی باز و فراگیر را دارد که مشارکت جامعه را از طریق معماری، هنر معاصر، یادگیری و رویدادهای فرهنگی تقویت می کند.

مرکز هنری 3 هزار متر مربع را به فعالیت های هنری و فرهنگی اختصاص داده است که دارای دو گالری، کتابخانه، اتاق سخنرانی/ فضای رویداد، دفتر، فروشگاه موزه، کافه، میدان فضای باز چند منظوره و دو بام چند منظوره بزرگ است. تراس های این طرح با پارکینگ محتاطانه در عقب برای 60 خودرو، بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا در سطوح مختلف مرکز از طریق پیاده‌روها، پله‌ها و رمپ‌های پشت بام در فضای باز حرکت کنند و ارتباطات بصری را بین آنها تقویت کند.

با استقبال از طراحی مناسب با آب و هوا، تقریباً 70 درصد از مساحت کف مرکز هنر را فضای غیر تهویه‌ای در فضای باز تشکیل می‌دهد و اولویت را به کارایی انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌های طولانی مدت دارد. فضاهای خارج از منزل به گونه ای استراتژیک طراحی شده اند که گرمای مستقیم را به حداقل برسانند و در عین حال تهویه متقابل را به حداکثر برسانند. یک توری فلزی منبسط شده مقرون به صرفه در نمای جلویی، نور خورشید را نمایش می دهد، ارتباط بصری را با خیابان حفظ می کند و بافت شهری را قاب می کند. مصالح پایدار، که ریشه در آب و هوای گرمسیری دارد، یک جنبه کلیدی طراحی است، با آجرهای محلی و مقاوم در برابر آب و هوا برای مقرون به صرفه بودن و اتصال به صنایع دستی تایلندی استفاده می شود.


logo-samandehi