فضای سبز برج‌های MVRDV به سمت پایین می‌آید

طرح MVRDV برنده مسابقه طراحی دو ساختمان جدید برای پارک نرم افزاری تیانفو چنگدو شده است.


به گزارش گالری آنلاین، محور اصلی این پروژه یک برج بلند 150 متری است که نوید بازتعریف افق آسمان خراش را می دهد. این برج که یک نقطه کانونی است، دارای گوشه ای است که به دهلیز تمام قد اختصاص یافته است، عنصری محوری که هم اهداف کاربردی و هم محیطی را انجام می دهد و با آبشاری از فضای سبز پر جنب و جوش پوشیده شده است.

شریک مؤسس MVRDV، Winy Maas، می‌گوید: در طراحی‌های ما هم برای برج اداری و هم برای مرکز فرهنگی، آتریوم کلیدی است. اگرچه آنها اشکال مختلفی دارند - یکی عمودی تر و دیگری پلکانی و قابل عبور - هر دو دهلیز عملکردهای یکسانی دارند. آنها سبزی را به ارمغان می آورند، ساختمان ها را از پایین به بالا به هم متصل می کنند، سایه و تهویه را فراهم می کنند که ساختمان ها را پایدار می کند، و مهمتر از همه، آنها این ساختمان ها را به مکان های اجتماعی و هیجان انگیز تبدیل می کنند.

پارک نرم افزاری تیانفو که توسط گروه سرمایه گذاری فناوری پیشرفته چنگدو رهبری می شود، به صورت استراتژیک در جنوب شرقی چنگدو قرار دارد و شکاف بین پراکندگی شهری و مناطق تپه ای اطراف را پر می کند. این کنار هم قرار گرفتن شهر و طبیعت با ابتکار «پارک شهر» دولت چنگدو همسو می شود و زمینه را برای رابطه همزیستی بین معماری و محیط زیست فراهم می کند. این طرح شامل انگشتان سبزی است که از فضاهای مجاور به ساختمان ها کشیده شده و طبیعت و نوآوری را در هم می آمیزد. این پروژه پیشرفته که به عنوان خانه ای برای شرکت های بزرگ فناوری در نظر گرفته شده است، یک روحیه آینده نگر را در بر می گیرد که عمیقاً در معماری تعبیه شده است.


logo-samandehi