پنج راه حل ساماندهی موثر فضا

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به طراحی میزهایی که به شکل موثر از فرم و سطح برای بهینه سازی فضا و طراحی استفاده میکنند.

به گزارش گالری آنلاین، پنج میز شامل موارد زیر است.


۱- میز Cobra

میز کبرا با رعایت کامل نامش، در واقع از مار کبرا الهام گرفته است. میز کبرا که توسط Deniz Aktay طراحی شده است، هم دکوری‌ و هم در عین حال کاربردی است.

دلیل اهمیت:

میز کبرا می تواند به عنوان یک میز مرکزی کوچک یا یک میز کناری مناسب تر عمل کند. جای زیادی نمی‌گیرد و با شکلی الهام گرفته از مار کبرا نسبتاً پرپیچ و خم است.

مزایا:

هیچ قسمتی از این میز بی استفاده نمی ماند.

معایب:

این میز مفهومی است.


۲) میز Allieva

WhynotDesign میز Allieva را برای Foppadretti طراحی کرد - یکی از شناخته شده ترین مارک های ایتالیایی برای محصولات کودک و مبلمان چوبی از سال 1945. Allieva یک میز کار چوبی تاشو است که فشرده و کاربردی طراحی شده است.

دلیل اهمیت:

این میز کار تاشو برای هر فضایی مناسب است و برای خانه‌های کوچک و اتاق‌های خوابگاه عالی است. فضای کمی را اشغال می کند و در صورت تا شدن تنها 7 اینچ عمق دارد.

مزایا:

• به راحتی قابل استفاده است.

• دارای یک محفظه بزرگ در پایه میز است که به شما امکان می دهد وسایل خود را آنجا نگه‌داری کنید.

معایب:

مکانیسم تا و باز شدن ممکن است خسته کننده باشد.


۳) میز Overlap

یک میز جمع و جور و همه‌کاره که به اندازه کافی کاربردی است و به عنوان میز قهوه خوری و میز کناری طراحی شده است.

دلیل اهمیت:

با وجود طراحی ساده، ذخیره‌سازی فضا را در اولویت قرار می‌دهد، چیزی که در این روزها صاحبان خانه‌های مدرن نیز به دلیل کمبود فضا از آن استقبال می‌کنند.

مزایا:

ساده و کاربردی، هم میز کناری و هم میز قهوه‌خوری

معایب:

این میز مفهومی است.


۴) قفسه کتاب Cheft

Maryam Pousti بنیانگذار طراحی و معماری استودیو Pousti است و او یک قفسه کتاب هندسی که از ورقه های چوبی به هم پیوسته ساخته شده است را کنار هم قرار داده است. قفسه کتاب Cheft را می‌توان بدون استفاده از میخ، پیچ یا چسب مونتاژ کرد.

دلیل اهمیت:

علاوه بر این که به عنوان یک قفسه کتاب عمل می کند، می تواند به عنوان جداکننده اتاق یا به عنوان قفسه بندی برای سایر وسایل خانه نیز استفاده شود. به طور دقیق از دوازده ورق چوبی به هم پیوسته برای ساخت Cheft استفاده شده‌ است. قفسه کتاب همچنین با یک میز و صندلی همراه است که همه با هم مجموعه مبلمان Cheft را تشکیل می دهند.

مزایا:

• هر سه قطعه مبلمان از الگوهای هندسی معماری سنتی ایرانی الهام گرفته شده اند.

• زیبایی‌شناسی چوبی گرم قفسه، این امکان را فراهم می‌کند تا با فضای داخلی هر خانه مدرنی هماهنگ شود.

معایب:

برای خانه های کوچکتر مناسب نیست.


۵) Berliner

Berliner که توسط Tugce Sonmez Evin طراحی شده است، یک پاف بصری چشم نواز است که به دلیل حفره‌ای که از وسط آن می‌گذرد، به‌عنوان قفسه‌ای برای نگهداری وسایل استفاده می‌شود.

دلیل اهمیت:

Berliner به هیچ وجه به راحتی پاف نیست، اما ویژگی منحصر به فردی را به آن اضافه می کند و مکان مناسبی را برای نگهداری کتاب، مجلات و کنترل از راه دور یا حتی استفاده از آن به عنوان فضای استراحت برای حیوانات خانگی کوچک فراهم می‌کند.

مزایا:

دارای یک سطح داخلی مقعر، به اندازه کافی جادار برای ذخیره مطالب خواندنی مانند کتاب، مجلات، روزنامه، یا حتی وسایل معمولی اتاق نشیمن مانند شارژر، اسباب بازی های حیوانات خانگی و غیره است.

معایب:

دارای طراحی فضابر

logo-samandehi