غشای نیمه شفاف بدنه موزه هنر دبی را می پوشاند

موزه هنر دبی که توسط استودیو KALBOD طراحی شده است، دارای طراحی متمایز "دو پوسته" است که شفافیت را با یک لایه داخلی مجسمه‌ای ترکیب می‌کند.


به گزارش گالری آنلاین، پوست بیرونی امکان مشاهده فعالیت های داخل ساختمان را فراهم می کند، در حالی که لایه داخلی محیطی آرام را ایجاد می کند که یادآور دره ها یا غارها است. معماری مظهر فلسفه Subject-Object است و هنرمندان را به عنوان Subject و هنر آنها را به عنوان Object برجسته می کند.

با توجه به چالش‌های شهری، کانسپت موزه استودیو KALBOD به طراحی شهری مناسب برای عابران پیاده کمک می‌کند و هدف آن بازیابی فضا برای پیاده‌روها است. این بنا که در نزدیکی مکان‌های دیدنی نمادین مانند برج خلیفه قرار دارد، به یک مرکز مهم تبدیل می‌شود که فضایی مشترک را تقویت می‌کند. شبکه‌ای از مسیرها، عابران پیاده را از میان فضاهای کاربردی در پارک برج راهنمایی می‌کند و به راه پله که ورودی موزه را مشخص می‌کند، منتهی می‌شود. ورودی دارای یک غشای نیمه شفاف است که پیش نمایشی از منحنی ها و لایه های ساختمان را ارائه می دهد.

فضای لایه لایه به عنوان منطقه ای برای گردهمایی های هنری و فرهنگی عمل می کند، در حالی که غشایی که آن را پوشانده است، آب و هوای دبی را فیلتر می کند. در داخل، دسترسی عمودی به طبقه بالا منتهی می‌شود و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا به تدریج در امتداد رمپ مرکزی پایین بیایند و فضاهای گالری را کاوش کنند. این طرح با توجه به تأثیر ساختمان بر توسعه شهری در دبی، تعامل انسانی را در اولویت قرار می دهد.


logo-samandehi